Godziny ciszy
Mamy przyjemność poinformować Was, że od wtorku 11 maja wprowadzamy “Godziny ciszy”. Akcję organizujemy z myślą o osobach o wysokiej wrażliwości na bodźce takie jak światło czy dźwięki oraz klientach lubiących robić zakupy w ciszy i spokoju.
Na czym polegają „Godziny ciszy”?
W każdy wtorek w godzinach 15:00-18:00 będziemy w naszym centrum tam, gdzie jest to możliwe, przygaszać światła, wyłączać muzykę, a ogłoszenia głosowe ograniczymy do minimum. Wszystko po to, aby zakupy w naszym centrum były komfortowe dla osób wrażliwych na dużą ilość bodźców. Będziemy również stale zachęcać naszych najemców do zredukowania dźwięku światła w ich lokalach.
Jak będziemy informować klientów o „Godzinach ciszy”?
1. W przestrzeni naszego centrum umieścimy plakaty informacyjne
2. Będziemy emitować spoty głosowe informujące o wprowadzeniu akcji w naszym centrum oraz każdorazowo tuż przed startem „Godzin ciszy” wyemitujemy komunikat o ich rozpoczęciu.
3. Na naszej stronie internetowej będzie stale widoczna informacja na ten temat.
4. Będziemy o tym przypominać również na naszych profilach w social mediach.
Dlaczego zdecydowaliśmy się wprowadzić „Godziny ciszy”?
U znaczącej części populacji duża ilość doświadczeń dźwiękowych i wizualnych powoduje tak duży dyskomfort, że nie mogą zaspokajać swoich codziennych potrzeb, do których należą m.in. zakupy. Jak podaje Fundacja Synapsis zaburzenia integracji sensorycznej występują bardzo często u osób w spektrum autyzmu. Nadwrażliwość na bodźce może dotyczyć też osób np. cierpiących na migrenę lub wysoko wrażliwych. Pewne bodźce napływające ze środowiska, są odbierane przez nie jako zbyt silne. W efekcie zbyt ostre światło, głośne dźwięki, zatłoczone pomieszczenia czy intensywne zapachy mogą dezorganizować, rozpraszać uwagę, wywołać niepokój, a nawet powodować ból. Takie czynności, jak zjedzenie kanapki, jazda na rowerze czy zrobienie zakupów, dla osób wrażliwych mogą być ponad ich siły. Dostrzegamy, że klienci odwiedzający nasze centrum są bardzo różni i mają różne potrzeby, dlatego chcemy uczynić gest w kierunku osób o wysokiej wrażliwości oraz ułatwić im zakupy, a co za tym idzie – funkcjonowanie na co dzień.