Media

Galeria Młociny. Spotkajmy się

10.08.2017

O największym atucie Galerii Młociny, który miał kluczowy wpływ na decyzję o zakupie projektu, o pozytywnych zmianach, które podniosą komfort i pozycjonowanie pierwszego tej klasy kompleksu w tej części Warszawy, a także o tworzeniu miejsc zmieniających całe fragmenty miast, w których dobrze się spędza wolny czas, robi zakupy i pracuje - Wojciech Wojnowski(Retailnet.pl)w rozmowie z Szymonem Mińczukiem, dyrektorem regionalnym ds. wynajmu w Echo Investment.

Wojciech Wojnowski, Retailnet.pl: Gdyby miał Pan wskazać jeden atut Galerii Młociny, który znacząco wpłynął na decyzję największego polskiego dewelopera o zakupie projektu będącego przecież już w trakcie budowy, to co by to było?

Szymon Mińczuk, Echo Investment: Oczywiście lokalizacja. Zawsze odgrywa kluczową rolę, zwłaszcza w przypadku inwestycji o charakterze komercyjnym. Jednak w tym konkretnym przypadku, rzeczywiście lokalizacja jest absolutnie wyjątkowa. Żaden dotychczasowy projekt w Polsce nie może się pochwalić jednocześnie bezkolizyjną i nie generującą korków komunikacją drogową, jak i bezpośrednim dostępem do metra, linii tramwajowych, autobusowych, a nawet ścieżek rowerowych. Nie bez znaczenia jest też bardzo niskie nasycenie ofertą handlową na Bielanach oraz sąsiednim Żoliborzu i Bemowie. Dla porównania dwie pierwsze dzielnice mają nasycenie powierzchnią handlową nieprzekraczające 500 mkw. GLA na mieszkańca, tymczasem Śródmieście to już ponad 3 tys. mkw. Bielany to jedna z najchętniej wybieranych lokalizacji mieszkaniowych w stolicy. Dzielnica łączy w sobie uroki miejskiego życia z wyjątkowym klimatem wiślanego brzegu i najpiękniejszych terenów zielonych w Warszawie. Nic więc dziwnego, że chętnie jest wybierana przez osoby młode i rodziny. Do tego dodajmy świetną komunikację i komfortowe połączenia z wszystkimi częściami miasta i mamy idealne miejsce na taką inwestycję jak Galeria Młociny.

Obiekt jest już w fazie budowy, ale wiemy, że w Echo trwają również zaawansowane prace projektowe.

W tej chwili jesteśmy na poziomie parkingu podziemnego, ale szybko pniemy się w górę. Jednocześnie nadal pracujemy nad architekturą projektu, ingerując głównie we wnętrza, ale także pracując nad elewacjami. To nie są tylko estetyczne zmiany, ale konsekwencja przyjętej przez nas zasady, że Echo buduje miejsca nowoczesne, komfortowe, wielofunkcyjne, wpisujące się w sposób naturalny w lokalną tkankę miejską, będące odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby mieszkańców i użytkowników. Po prostu przyjazne miejsca dla ludzi.

Jakie zmiany Echo wprowadzi do projektu?

Sam projekt powstał we współpracy z renomowanymi pracowniami architektonicznymi, ale od tego momentu upłynęło trochę czasu, a trendy dynamicznie się zmieniają, idąc w ślad za nowymi potrzebami konsumentów. Bardzo istotną rolę odgrywa gastronomia. Ludzie coraz częściej korzystają z oferty restauracyjnej i chętniej jadają poza domem. To zarówno kwestia mody, jak i trybu życia, jakie narzuca duże miasto. Dlatego jedną z kluczowych zmian, które wprowadzamy do Galerii Młociny, będzie zupełnie na nowo zaprojektowana strefa restauracyjna przystosowana zarówno do biznesowych lunchów, jak i miłych kolacji lub długich spotkań z przyjaciółmi czy rodziną. To już nie typowy food court o charakterze stołówki, ale przemyślana aranżacja i wysmakowane wnętrza. Tę przestrzeń nazwałbym raczej food hallem, ponieważ będzie inspirowana najlepszymi światowymi trendami. Otwarte, nowocześnie zaprojektowane strefy restauracyjne z kuchniami wszystkich smaków to pulsujące życiem punkty spotkań. Takie miejsce spotkań chcemy stworzyć w Galerii Młociny. Nadal pracujemy nad koncepcją ponownej aranżacji tej strefy, ale już teraz wiemy, że dzięki przestronnemu przeszkleniu będzie otwarta na wypoczynkowe tarasy z widokiem na panoramę miasta i pobliską zieleń.

Czy tarasy na dachu to jedyne „zielone” miejsce w Galerii Młociny?

Z pewnością niejedyne. Za to prawdopodobnie najbardziej spektakularne, ze względu na rozmiary tarasów i piękne widoki. Równie ciekawym miejscem będzie patio na parterze, usytuowane wzdłuż wschodniej elewacji, w otoczeniu sąsiedniej zieleni, którą zamierzamy uporządkować. Chcemy w tym miejscu stworzyć klimat idealny do spędzania słonecznych poranków przy kawie czy leniwych popołudni ze znajomymi. Patio będzie połączone z kawiarnią. Zieleni nie zabraknie również we wnętrzach galerii, a także na głównym placu i zewnętrznych balkonach na pierwszym piętrze.

Wiemy mniej więcej, jak będzie wyglądał obiekt na zewnątrz, a co z wnętrzami?

Nasz zespół architektów kończy właśnie prace nad koncepcją wnętrz i wkrótce będziemy mogli powiedzieć i pokazać coś więcej. Na tym etapie mogę zapewnić, że zależy nam na uzyskaniu nowoczesnego i jednocześnie przyjaznego klimatu. Będzie dużo przestrzeni, światła, zieleni, a także ciekawe rozwiązania architektoniczne, jak np. całkowicie przeszklony, dwukondygnacyjny pawilon na planie koła z przeznaczeniem na popularne kawiarnie. Na wyższym piętrze będzie on połączony mostkiem z zewnętrznymi balkonami. Bardzo dużo uwagi poświęciliśmy temu, aby poprawić ekspozycję najemców. Stąd wysokie, podwójne witryny w nowej alei mody na poziomie pierwszym, doskonale widoczne z pozostałych poziomów obiektu. Robią one naprawdę świetne wrażenie i z pewnością spodobają się najemcom modowym. W części wschodniej powstanie przestronny plac dedykowany rekreacji i rozrywce, połączony z zewnętrznym patio z widokiem na zielony park.

W swoich projektach Echo często podkreśla wagę komfortu i odpowiednich rozwiązań komunikacyjnych. Czy również w tym przypadku wprowadzone zostaną jakieś ulepszenia do projektu?

Wygoda przyszłych użytkowników obiektu jest dla nas priorytetowa. Galeria Młociny nie jest wyjątkiem od tej zasady. Wprowadziliśmy istotne zmiany na parkingu, dzięki czemu poruszanie się po nim będzie zarówno bezpieczne, jak i bardzo intuicyjne oraz komfortowe. Zadbaliśmy o optymalne nachylenie ramp, wjazdy przeznaczone dla rowerzystów i motocyklistów, podział miejsc parkingowych na strefy rodzinne czy miejsca dla pracowników biur. Poprawiliśmy również komunikację pomiędzy poziomami galerii, zmieniając lokalizację schodów ruchomych. Znakiem rozpoznawczym projektów Echo jest także zapewnienie użytkownikom bezkolizyjnego i bezstresowego wjazdu do obiektu, stąd dodatkowe pasy ruchu.

W Echo odpowiada Pan m.in. za komercjalizację Galerii Młociny. Czego możemy się spodziewać, jeśli chodzi o tenant mix tego projektu?

To jest bardzo ciekawy projekt pod kątem złożoności oferty i wielu funkcji, jakie będzie proponował. Również na tym polu Galeria Młociny wyróżnia się na rynku – głównie za sprawą najlepszych brandów modowych, takich jak chociażby Van Graaf czy pełna obecność grupy Inditex. To aż 75 tys. mkw. powierzchni najmu.

Oprócz dużego wyboru sklepów z ofertą modową, bardzo dużą wagę przywiązujemy do oferty gastronomicznej. Planujemy nawet do 50 lokali, usytuowanych głównie na ostatniej kondygnacji, ale również w innych częściach projektu. Będą to restauracje, kawiarnie, bary czy strefy szybkich przekąsek. Nie zabraknie rozrywki i kultury. Otworzymy pierwsze na Bielanach kino, pełne najnowocześniejszych rozwiązań audiowizualnych, które sprawią, że doznania filmowe wejdą w kolejny wymiar. Powstanie dwupoziomowy klub fitness, a także park trampolin. Ten ostatni będzie znajdował się na dachu, w przeszklonym budynku z widokiem na zieleń. Nie zapomnieliśmy o najmłodszych, będą lokale typu learn & play, a także strefy zabaw dla dzieci. Wśród dostawców usług profesjonalnych znajdzie się m.in. centrum medyczne. Dodatkowo 6 tys. mkw. powierzchni zajmą dwa komfortowe i nowoczesne budynki biurowe.

Galeria Młociny ma być otwarta w marcu 2019 roku. Jak przebiega proces komercjalizacji?

Spotykamy się z bardzo dobrym odbiorem inwestycji wśród najemców. Mamy już ponad 60 proc. wynajętej powierzchni i długą listę najemców, z którymi sfinalizowaliśmy umowy, więc wymienię tylko niektórych, takich jak kluczowi najemcy modowi, m.in.: Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, H&M, CCC, C&A. Operatorem supermarketu będzie Intermarche. Znamy również operatora kina oraz klubu fitness. Aktualnie koncentrujemy się na uzupełnianiu najemców z branży gastronomicznej, a także na nowych markach modowych, które chcielibyśmy zaprosić do współpracy. Dodam też, że wielu najemców którzy już podpisali z nami umowy najmu, zgłosiło się do nas z propozycją zwiększenia swoich lokali. To świetna informacja, która potwierdza ogromny potencjał tego projektu.

Czy projekt Młociny będzie obecny na wrześniowej edycji targów Shopping Center Forum?

Tak. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska, które będzie poświęcone właśnie prezentacji tego projektu.

Nic Cię nie ominie

Obróć urządzenie do pionu

i dalej przeglądaj stronę